0.2

אין לי מושג מה הוביל אותי לחשוב על הרעיון להפוך את עלי הגפן הממולאים ללביבה לחנוכה. הרעיון פשוט צץ לו בראשי בלי שום כוונה או מחשבה. הרציונל שמאחוריו ברור, להכין גירסא מטוגנת למאכל שמכיל אורז, כפי שעשיתי עם לביבות הסושי. אבל אני באמת לא זוכרת את התהליך שהביא לזה. לא נורא. התוצאה, לטעמי, יצאה מוצלחת מאוד. הבעיה העיקרית היא שבגלל גודש המרכיבים, חלק מהמרכיבים לפעמים נמלטים מהלביבות, וצריך לדוג אותם החוצה. נגיד כמה צימוקים שמנמנים שמשייטים להם בשמן או חלקיקים של עשבי תיבול. עוד בעיה היא שעשבי התיבול ועלי הגפן שבחלק החיצוני של הלביבות נוטים לספוח שמן בשמחה רבה מדי. אבל בסדר, חנוכה עכשיו. מותר. ללביבות הוספתי שמנת חמוצה וממרח עלי גפן מהבלוג טוניס שולחן, והשילוב ביניהם מאוד מוצלח.

4-5 מנות
אורז קר שבושל מכוס אורז יבש
1 בצל קצוץ דק
3 ביצים
כמה כפות קמח
כמה כפות חלב
מלח
100 גר' צימוקים כהים שהושרו כמה דקות במים רותחים
100 גר' צנוברים
25-30 עלי גפן קצוצים דק
1-2 חופנים פטרוזיליה קצוצה דק
1-2 חופנים עלי נענע קצוצה דק
מיץ מחצי לימון
שמן לטיגון חצי עמוק
לממרח עלי גפן:
כ- 25 עלי גפן
חופן גדול של עלי פטרוזיליה
חופן גדול של עלי כוסברה
2 שיני שום קצוצות
מיץ לימון
¼ כוס שמן זית (ואולי קצת יותר)
להגשה:
שמנת חמוצה
הכנה:
הממרח:
טוחנים יחד את כל החומרים. את מיץ הלימון הוסיפו לפי טעמכם. אם הממרח סמיך מדי לדעתכם, הוסיפו עוד שמן זית.
הלביבות:
מערבבים את כל החומרים מלבד השמן. העיסה אמורה להיות דביקה מספיק בשביל לא להתפרק ולהישאר יציבה בטיגון. היזהרו שלא להוסיף יותר מדי קמח שיהפוך את העיסה ליציקתית מדי.
יוצקים למחבת שמן בעומק של 1-2 ס"מ וכשהשמן חם מטגנים בו את הלביבות. רצוי לטגן קודם לביבה אחת ולטעום אותה, כדי לדעת אם יש צורך להוסיף מלח. כמו כל הדברים המטוגנים, עדיף להגיש את הלביבות הללו ישר אחרי הטיגון או זמן קצר אחריו.

0.1