07.1

אני מאוד מחבבת אוכל הודי, אבל לא כל כך נוהגת לבשל אותו, כי בדרך כלל זה מרגיש כאילו יש למתכונים שלו שלושים שלבים וריבוא מרכיבים. אבל לפני כמה שבועות ראיתי סרטון של באזפיד שהציג מתכון של קארי ירקות מהיר, ומהסיבה המשולשת שזה גם נראה מוצלח, גם עשה לי חשק לאוכל הודי וגם היו לי את כל המצרכים בבית, החלטתי שהערב נאכל קארי!

עם זאת, לא הגעתי להחלטה זו בלב קל. אני כל הזמן רואה את סרטוני המתכונים שלהם, אבל עד כה הכנתי רק מתכון אחד, מאק אנד צ'יז עם ארטישוק ותרד, שיצא מעניין אבל נוטף שמן ולא בדרך הטובה. מתכונים אחרים שלהם נוטים לעשות שימוש במצרכים מוכנים דוגמת בצקים מוכנים של פילסבורי (איכס) או תערובות להכנת עוגה בסגנון "עוגת עלית את אפית" (פיכס). אז בחשש מה ניגשתי להכין את קארי הירקות הזה, שלשמחתי הרבה התגלה כשיחוק היסטרי – תמורת עבודה לא רבה במיוחד אתם מקבלים תבשיל ניחוחי שמרגיש כאילו איזו סבתא הודית עמלה עליו במשך שעתיים.

עשיתי כמה שינויים במתכון. את גרגירי החומוס מהמתכון המקורי העפתי, כי הם הרגישו לי לא קשורים לעניין ובמקומם הכפלתי את כמות האפונה. גם ויתרתי על כפית פלפל שחור וכפית פלפל קאיין – אם אתם אוהבים חריף אתם מוזמנים להוסיף אותם. טרם ניסיתי, אבל אני בטוחה שיצא מוצלח גם עם ירקות אחרים, נגיד כרובית, גזר או ברוקולי מבושלים או מאודים, אולי אפילו עלי תרד טריים. או מה שבא (או יש) לכם.

4-5 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לקוביות של 2 ס"מ
3-4 כפות שמן
1 בצל קצוץ דק
5 שיני שום כתושות
חתיכת ג'ינג'ר באורך של 2 ס"מ, מגוררת
2 כפיות שטוחות כמון
4 כפיות שטוחות אבקת קארי
מלח
1 קופסא קטנה (400 גר') עגבניות מרוסקות
1 קופסא קרם קוקוס
2 כוסות אפונה קפואה, מופשרת
הכנה:
מניחים את תפוחי האדמה בסיר, מוסיפים מים כך שיכסו את תפוחי האדמה פלוס עוד 2-3 ס"מ, מוסיפים כף מלח ומבשלים עד שתפוחי האדמה רכים. מסננים ושומרים בצד.
בסיר בינוני – גדול מטגנים את הבצל בשמן עד להזהבה (אפשר פשוט לנקות ולייבש את הסיר בו בושלו תפוחי האדמה).
מוסיפים את השום והג'ינג'ר ומערבבים כחצי דקה.
מוסיפים את הכמון, הקארי, וכפית שטוחה מלח, מערבבים היטב, מוסיפים את העגבניות המרוסקות והאפונה, מערבבים ומבשלים 5 דקות.
מוסיפים את קרם הקוקוס, מערבבים היטב ואז מוסיפים את תפוחי האדמה. מבשלים 3-5 דקות על חום נמוך.
אפשר להגיש עם עלי כוסברה או אורז, אבל ממש לא חובה.

 

ובמקום קינוח, פינת נוסטלגיה. לא מצאתי תמונה לפרסומת של עוגת עלית, אבל מסתבר שהיו בארץ עוד אופציות לאפיית עוגות מאבקה:

אפיכל